Choď na obsah Choď na menu
 


 

AKO SI NAPROGRAMOVAŤ MOZOG?

Americká osobná trenérka Martha Becková sa stará o dobrú formu takých celebrít, ako je Oprah Winfreyová. Nejde však len o telá, ale aj o ich myslenie. Becková tvrdí, že ak chceme zvíťaziť nad kilami, musíme sa naučiť jedlo vnímať inak.

– Ak sa prichytíte, že ste na ceste ku chladničke, zastavte sa a nahraďte jedlo inou činnosťou – koníčkom, shopingom, vychádzkou so psom, hocičím, čo vás zamestná.

– Ak si chcete odoprieť koláč, problém je, že myslíte iba na koláč a váš mozog sa dostáva do stresu. Štúdia dokázala, že skupina mužov, ktorá musela znížiť príjem kalórií o 50 percent, bola o šesť mesiacov posadnutá jedlom, nervózna a depresívna. Zakazovanie teda nepomáha. Čo zaberá, sú jednoduché relaxačné dychové cvičenia. Niekoľko minút zhlboka a pokojne dýchajte a opakujte si, že všetko je v poriadku. Vycvičte sa natoľko, že vás odopretie lahôdky v budúcnosti už nerozhádže.

– Naučte sa na malé porcie. Väčšina z nás má totiž tendenciu jesť aj po nasýtení. Nacvičte si to najskôr na jedle, ktoré až tak nemusíte.

– A najdôležitejšie: Chudnutie musí byť zábava, nie drina. Ak toto pochopíte, kilá sa vám už nevrátia.

Zbavte sa antidiétnych zlozvykov

– nekupujte potraviny, keď ste hladná

 

– oklamte nenažratosť: radšej cmúľajte mango a hryzkajte orechy, akoby ste sa mali napchávať čipsami a čokoládou

– zvyknite si na celozrnné potraviny, sú zdravšie a viac zasýtia

– jedzte polievky, zaplnia vás a doplnia tekutiny aj dávku zeleniny

– objavte krásne knihy o varení, ktoré vás naučia milovať šaláty a ryby

– naučte sa menej soliť a viac využívať bylinky a korenie

– jedzte pomaly, uvedomujte si jedlo

– nejedzte pred televízorom a v kine

Motivujte sa

Koľko kíl chcete schudnúť? Ak len zopár, pomôže úprava stravy a pár minút cvičenia denne. Osvedčené delenie typu mäso so zeleninou – zemiaky so zeleninou pomáha pri rýchlejšom znižovaní hmotnosti. Ak túžite stratiť viac ako desať kíl, je dobré mať poruke lekára, odborníka na výživu, prípadne osobného trénera. Tí vám poradia, aký je najzdravší spôsob chudnutia vo vašom prípade. Vždy pôjde o kombináciu úpravy stravovania a intenzívneho pohybu.

Vydržte!

Nevážte sa každý deň. Telo ženy je počas mesačného cyklu schopné kolísať na hmotnosti 2-3 kilogramy, pretože pohlavné hormóny zadržiavajú vodu. Každý ďalší zbytočný hlt vás vracia na začiatok. Nesmiete však hladovať! Dôležité je prestať myslieť na jedlo. Skúste „programovanie“ mozgu, je to najnovší hit z Ameriky.

AKČNÝ PLÁN V KOCKE

Tajomstvom krásnej a zdravej postavy je MOTIVÁCIA. Ak si stanovíte cieľ, ľahšie sa vám bude chudnúť. Zoberte si teda papier a ceruzku a píšte: Prečo chcete byť krásna? Máte v pláne ohúriť muža, ktorého ste práve spoznali? Alebo chcete byť hviezdou na pláži, lebo sa vám žiada poriadne horúci flirt? Čo tak konečne prísť o bolesti chrbta, nôh a notorickú únavu? Keď máte cieľ, napíšte si, za ako dlho ho chcete dosiahnuť. A nakoniec, koľko času a peňazí ste ochotná investovať. Pravdepodobne vám tiež vyšlo, že chcete byť bohyňou so sexi telom za krátky čas a minimum peňazí. Tak sa pripravte – začiatok bude tvrdý.

4 týždne do dovolenky

Časomiera beží!

Vyskúšajte svoju pevnú vôľu a mesiac pred dovolenkou sa pustite do nášho fitplánu. Po štyroch týždňoch budete plná energie a už sa vám nikdy nebude chcieť vrátiť do svojej starej kože.

Pohyb

Hýbte sa každý deň aspoň toľko, aby ste sa zadýchali a zvýšila sa vaša frekvencia srdca. Z výťahu presedlajte na schody a aj počas sedenia v kancelárii precvičujte sťahy sedacích svalov. Najúčinnejší na spaľovanie kalórií je spinning, na spevnenie tela Pilates. EMMA vám preto prináša DVD Pilates 2, ktoré je zamerané na posilňovanie a tvarovanie chúlostivých partií.

Starostlivosť o telo

Pre kontrolovaný úbytok hmotnosti vyskúšajte prípravky na podporu chudnutia, masáže a spevňujúce gély. Teraz je najvyšší čas investovať do postavy. Keď to nejde podobrotky, pôjde to prístrojmi. Dnes už v kozmetických salónoch nájdete špičkové zariadenia, vďaka ktorým sa tukové bunky doslova rozpučia a na tom istom mieste sa už nové nevytvoria. „Prístroje na rozbíjanie tukových buniek fungujú na princípe vysoko energetických ultrazvukových vĺn,“ vysvetľuje MUDr. Zora Haviarová zo štúdia lekárskej kozmetiky Cosmed. „Pomocou nich dokážeme to, čo bolo doteraz možné iba liposukciou.“ Presne cielené žiarenie je v prístroji riadené počítačom, čo zaručí maximálny efekt. Prejaví sa v priebehu dvoch týždňov. Jedenapolhodinový zákrok je bezbolestný, pacientka cíti iba mierne brnenie a teplo. Cena jednej procedúry je okolo 15 000 Sk, ale v prípade, že nedôjde k dramatickému nárastu na hmotnosti, efekt liečby je dlhodobý a pretrváva niekoľko rokov. Celulitídy vás zasa zbaví nová prístrojová metóda na princípe účinnejšej lymfodrenážnej masáže, ktorá rozbíja tukové čiastočky v tukových bunkách a robí ich tekutejšími. Na dosiahnutie želaného výsledku je potrebných 10 ošetrení v cene 1 000 Sk za jedno.

Strava

Váš jedálny lístok by sa mal skladať zo zeleniny, z ovocia, chudého mäsa a celozrnných potravín. Jedzte 4- až 5-krát denne.

Zdravé menu

Raňajky: nízkotučný jogurt s čerstvými alebo mrazenými malinami/jahodami s lyžičkou sezamových semienok

 

Desiata: pomaranč alebo hrsť študentskej zmesi (rôzne druhy orieškov zmiešané so sušeným ovocím)

Obed: kúsky vareného kuracieho mäsa na miešanom šaláte (cherry paradajky, avokádo, ľadový šalát, nízkotučný dresing)

Olovrat: miska melónu alebo za hrsť mandlí

Večera: tuniaková rolka (tuniak so šalátovou zeleninou a s paradajkami zabalený v celozrnnom pita-chlebe s lyžičkou nízkotučného dresingu)

7 dní do dovolenky

Rovnica pre zaručený úspech = Rýchla chôdza (60 minút denne) + Pilates alebo joga (15 minút denne)

Starostlivosť o telo

Na dovolenku by ste nemali nastúpiť s celkom svetlou pokožkou, no so slnkom to ani doma, ani pri mori nepreháňajte. Stavte na samoopaľováky so spevňujúcim účinkom. Pred ich použitím pokožku vydrhnite peelingom.

Strava

Jedze potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny ako ryby, avokádo a orechy. Okrem antioxidačných účinkov udržia vašu náladu na pozitívnom leveli a nedovolia vám vzdať sa.

2 dni do dovolenky

Strava

Už vás chytá cestovná horúčka? Upokojte sa skontrolovaním všetkých potrebných dokladov vrátane cestovného poistenia, liekov a informácií o vašej destinácii. Pite dostatok tekutín, najmä bylinných čajov, ale aj prírodné prečisťujúce a neprisládzané energetické nápoje. Jedzte ovocné a zeleninové šaláty, nízkotučné probiotické výrobky, orechy a semienka.

Pohyb

Žiadny šport nerobte nasilu alebo nad hranice svojich schopností. Môžete si nepríjemne natiahnuť šľachy alebo preťažiť chrbát. Ak ste sa ešte nenaučili relaxovať, najvyšší čas! Venujte si aspoň desať minút denne.

Starostlivosť o telo

Dajte si urobiť epiláciu, aby sa podráždená pokožka stihla do odchodu upokojiť.

24 HODÍN DO DOVOLENKY

Ak ste sa mesiac držali všetkých pokynov, vaše telo je krásne spevnené, cítite sa zdravo a ste plná energie. Doprajte si manikúru a pedikúru a predtým, ako lietadlo vzlietne, vyskúšajte náš relaxačný trik: Zavrite oči a odpútajte sa od všetkých vonkajších vnemov. Zhlboka sa nadýchnite a na päť sekúnd zadržte dych, pričom sa sústredíte na oblasť šije. Pomaly vydýchnite. Cítite, ako sa vám po stuhnutej šiji a ramenách rozlieva uvoľňujúce teplo? Opakujte ešte dvakrát. Tento cvik môžete zopakovať hocikedy počas dovolenky. Pomôže vám uvoľniť sa.